Mezi mé záliby patří: lyžování ve žlutých šatech

15. 01. 2010 15:30:00
A já řekla ANO. První týdny po našem zasnoubení proběhly jako ve snu, tedy spíše v mrákotách. Můj „nastávající“ to chtěl pojmout velmi tradičně a jet osobně požádat rodiče o ruku jejich dcery. Vyjeli jsme tedy za tátou na Valašsko. Vězte, že cesta na konec světa netrvá déle než pouhých pět hodin. Navíc mi můj briliantový zásnubní prstýnek perfektně ladil s lepkavými sedačkami „expresu“ Portáš. ́
Dnes: jednoduché, žluté svatební šaty!
Dnes: jednoduché, žluté svatební šaty!

Můj snoubenec potřásl tátovi rukou a hned ho zaskočil tou osudnou žádostí. Namísto odpovědi se mu do rukou dostal panák pravé slivovice, pak hned druhý, třetí, čtvrtý...Ještě ten večer nás moravské TGV odvezlo do Břeclavi. Tam žije máma se svou rodinou a vinným sklípkem. Slivovice a ryzlink si moc do oka nepadly. I když si tak naše zasnoubení vybralo krutou daň, byl to pro nás obrovský závazek. Nesmíme se rozvést, abychom tohle už nikdy nemuseli podstoupit znovu.

Oznamovat naše zasnoubení se později stalo hlavní náplní mého volného času. S hrdostí jsem to říkala všem. Bylo to jako hobby, o kterém se zmiňujete při představování: „Přijela jsem k Vám z Prahy, je mi 23 let, mezi mé záliby patří předvádění zásnubního prstýnku...“.Občas jsem si připadala jako v Muzikálu ze střední (ačkoli jsem tento, údajně skvělý film, nikdy neviděla). Tančila jsem, zpívala, pořád se usmívala. Můj snoubenec by však hlavní roli v muzikálu nedostal. Nejen, že mu není šestnáct a má chlupatou hruď, ale celou „zasnubovací“ záležitost chápal jako samozřejmost. Trochu jsem mu to vyčítala a snažila ho vyburcovat k silnějším reakcím: „Představ si, že ti zbývá posledních 8 měsíců svobody. Pak budeš žít v manželství, mít jenom jednu ženu na celý život, jednu osobu na všechno, no nejsi z toho nervózní?“. Vůbec ho to nevyvedlo z míry.

Ale mě ano. Panebože! Vždyť už neproběhne žádná první pusa, žádné nervózní osahávaní v kině, žádné promyšlené psaní esemesek, žádné rande naslepo! I přes tyhle velké obavy, moje napětí postupem času opadlo. V podstatě jsme na to zapomněli. Nedávno se mě neznámá dívka na přednášce zeptala, jestli to, co mám na ruce, je zásnubní prstýnek... Ježikriste, já se doopravdy budu vdávat!

Tváří v tvář realitě jsme se s kamarádkou vydaly do svatebního salónu. Vždycky je vtipné, když takovéto scény znáte z televize, víte, co se bude dít, ale nemůžete sami sebe přesvědčit, že se to bude dít právě vám. Připadala jsem si jako na sjezdovce, kde kvůli bílé barvě sněhu nemůžete pořádně otevřít oči. Bez lyžařských brýlí jsem se téměř poslepu motala v záplavě hedvábí, saténu a krajek. Ale vybrat si, to ani náhodou. Každým šatům něco chybělo. A já chci pořádné šaty!

Návštěva svatebního salónu nás přivedla k debatě o ceně půjčovného. Ještě ten večer jsme tuhle diskuzi rozpoutaly s našimi partnery. Jejich názor zněl jednoznačně. Na co drahé šaty? Přece je na sobě budeme mít jen jednou. Údajně ani nemusí být bílé. Hlavně, aby byly jednoduché a levné. Oba se pak shodli na tom, že bych si pro ně klidně mohla zajít do „háemka“.

Svůj seznam zálib budu muset přehodnotit.

Autor: Zuzana Dvořáková | pátek 15.1.2010 15:30 | karma článku: 19.26 | přečteno: 3898x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Osobní

Tereza Ledecká

IQ tykve ?

Jednou v Básnících se Štěpán Šafránek zeptal pana profesora, "Jak člověk pozná, že je blb?" Pamatujete, co mu na to odpověděl? "Chytrej člověk to nepozná nikdy, a blbci je to jedno!" Tak vám přeju, ať nikdy nedojdete poznání...

28.3.2024 v 14:15 | Karma článku: 12.33 | Přečteno: 200 |

Lucie Svobodová

Magor

Přátelé, širší rodina - každý reagoval na mé členství odlišně. Někteří na mě neustále křičeli, že jsem magor. Jiní si to pravděpodobně také mysleli, ale rozhodli se nechat si to pro sebe.

28.3.2024 v 8:59 | Karma článku: 12.45 | Přečteno: 1303 | Diskuse

Vlastík Fürst

Pravopis máš hrozný, ale piš dál!

Jaké máte vzpomínky na svá školní léta? Měli jste také svého oblíbeného učitele - učitelku? Nebo jste dokonce byli platonicky zamilovaní do vaší kantorky - kantora?

27.3.2024 v 14:30 | Karma článku: 22.33 | Přečteno: 465 | Diskuse

Tereza Ledecká

Sněžkolezkyně

My Češi jsme pověstní svými nákupními výpravami do Polska, ale věřte, že na dně Lomniczky nic nekoupíte, a ještě za to draze zaplatíte

20.3.2024 v 23:29 | Karma článku: 10.93 | Přečteno: 297 |

Jiří Kačír

Recenze hry Baldur's Gate 3 a nových pravidel D&D 5E

Baldurs Gate 3 je RPG hra postavená na pravidlech Dungeons & Dragons, konkrétně na jejich nejnovější verzi 5E. Oproti verzím 3.5 a 4.0, které se používaly někdy od roku 2000 až do teď, se ve verzi 5E provedla spousta změn.

17.3.2024 v 13:41 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 68 | Diskuse
Počet článků 10 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 4022
Jsem obyčejná holka, která chce neobyčejnou svatbu.

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...