Svatební omalovánky

5. 02. 2010 20:38:28
Plánování začalo. Nemyslím tím listování časopisů, sledování romantických filmů, prohlížení cizích svatebních fotografií na internetu. Plánování mojí svatby odstartovalo ve vší vážnosti, v nejmenších detailech, s jasnými cíli, doopravdy.
Maluju a miluju:)
Maluju a miluju:)

Stalo se tak asi před 13 lety. Chodila jsem do čtvrté třídy a k narozeninám dostala deníček. Na první stranu jsem si nakreslila svatební šaty, ještě jedny na druhou a třetí, na zadní stranu mi je namalovala kamarádka. Sedm stran zabraly různé varianty mých podpisů s příjmením spolužáka. Tenkrát jsem do něj byla až po uši zamilovaná a posílala mu valentýnky s nadějí, že se stanou součástí naší svatební výzdoby. Jak se dnes dočítám, i o místě obřadu jsem měla přesnou představu. V bílých kombinézách, s bílými lyžemi, na zasněženém svahu. Svatební polibek při pátém oblouku. Svatebčané tleskají z lanovek. Může se to zdát jako výmysl, ale lyžování je dodnes můj život.

Svatba na sjezdovce však nikoli. Již v páté třídě jsem v deníku místo svatby vyspěle pozměnila. Obrovská zelená zahrada, vysoké stromy, předlouhý závoj zakrývá kytičky v trávníku. Vítr rozhoupává tisíce lampionů, barevné balónky letí vzhůru, rozsvícená světýlka kopírují noční oblohu. Všichni se veselí a smějí a obdivují vysoký svatební dort z lentilek. Ano, tak bude vypadat můj svatební den. Razítko ve tvaru srdíčka zpečeťuje jasně můj strategický plán.

Holky se však již od malička v názorech na svatbu liší od kluků. Některé holčičky, jako já, mají svatební omalovánky, váží si kytice z petrklíčů, schovávají se do záclon místo svatebního závoje. Naopak všichni kluci, jako můj snoubenec, nemají představu žádnou. Slovo „svatba“ jim nic neříká, i když začíná stejným písmenem jako Superman. Nebo dokonce Spiderman! A i ti se nakonec ožení.

Jednou ovšem kluci vyrostou a začnou nám naše deníky závidět. Nevezmou však pastelky, ani navoněná razítka, dokonce zanevřou i na nálepky se třpytkami (koneckonců, kdyby tak učinili, v našich představách by jako ženiši museli být nahrazeni). Nejromantičtější způsob, jak snít o svatbě, je přeci v naformátovaných buňkách excelovské tabulky.

Moje vysněné balónky, lentilkové koláče, svítící lampióny tak mají novou adresu. Z deníku putují rovnou do Sešitu 1, kde jsou sloučeny a zarovnány na střed. Slovo po slovu, obrázek po obrázku společně přepisujeme do fontu Arial a tabulka s růžovou výplní se postupně rozrůstá. Je to zvláštní. S každým střetnutím sloupce a řádku mé představy začínají mít ještě konkrétnější podobu. Vytváříme opravdový, reálný, dospělý svatební plán!:)

Od páté třídy sním o svatbě. Balónky ani zahradu jsem si nerozmyslela, deník nevyhodila, srdíčková razítka neztratila. Něco v mém plánu se však přeci jen mění. Jdu si vyzkoušet podpis a poslat nové valentýnky. Dámy a pánové, já mám ženicha!

Autor: Zuzana Dvořáková | pátek 5.2.2010 20:38 | karma článku: 17.75 | přečteno: 4737x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Ostatní

Ladislav Jakl

Dělají z nás ženy! Nebo jen hlupáky?

Jsme všichni obětmi tajemného spikleneckého experimentu, kdy pomocí přísad do potravin globální vládci nadělají z chlapů zženštilé hermafrodity, neschopné plodit děti?

28.3.2024 v 18:55 | Karma článku: 30.31 | Přečteno: 614 | Diskuse

Milan Šupa

Čerpejme sílu ke vzestupu z prožití reality Ducha

Myslím, tedy jsem! Tato slova jsou lež! Jsou omylem! Kdo je akceptuje, sází na falešnou kartu a promrhává svůj život. Ztotožňování vlastní jsoucnosti s rozumem a myslí je tou největší tragédií, která nás může postihnout.

28.3.2024 v 16:13 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 53 | Diskuse

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 25 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 15.67 | Přečteno: 303 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 19.79 | Přečteno: 532 | Diskuse
Počet článků 10 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 4022
Jsem obyčejná holka, která chce neobyčejnou svatbu.

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...